ΜΑΡΤΙΟΣ 7

                                                            Ἁγιογρ. ἀνάγν.: Ματθ. 8, 23-27

 […] (Κατὰ τὴ διάρκεια τῆς νοερᾶς προσευχῆς) ὅλος ὁ ἄνθρωπος συγκεντρώνεται «ἐν ἑνί», συγκεντρώνεται ἀκόμα καὶ σωματικά. Ἡ ἀναπνοὴ ἀλλάζει, ἀναχαιτίζεται, ἤ, καλύτερα, συστέλλεται, γιὰ νὰ μὴν ἐμποδίζει μὲ τὴν “τόλμη” της τὴν ὁρμὴ καὶ τὴ συγκέντρωση τοῦ πνεύματος.

Ὅλος ὁ νοῦς, ὅλη ἡ καρδιά, ὅλο τὸ σῶμα μέχρι ὀστῶν καὶ μυελῶν, τὸ πᾶν συνενώνεται στὸ ἴδιο σημεῖο. […] Συχνὰ ἡπροσευχὴ τελεῖται χωρὶς λόγια· ὁ νοῦς σὲ μιὰ ἰδιαιτερη κατάσταση νοεῖ τὰ πάντα συγχρόνως. Ἡ ψυχὴ δύναται τότε νὰ χάσει κάθε στιγμὴ τὴν ἀντίληψη τοῦ κόσμου καὶ τὴν αἴσθηση τοῦ σώματος. Ὁ νοῦς παύει νὰ νοεῖ μὲ ξεχωριστὲς ἔννοιες. Τότε τὸ πνεῦμα τοῦ ἀνθρώπου ἀρχίζει μὲ ἥρεμη ἔκπληξη νὰ βλέπει ἀοράτως μόνον τὸν Θεό.

[…] Κάθε φορὰ ὅμως πού, γιὰ ἄγνωστη αἰτία, τερματίζεται αὐτὴ ἡ παραμονὴ κοντὰ στὸν Θεό, τότε ἡ ψυχὴ παύει νὰ προσεύχεται, ἀλλὰ εἰρηνεύει, γεμάτη ἀγάπη καὶ βαθειὰ ἀνάπαυση, ἐνῶ συνάμα διακατέχεται ἀπὸ μιὰ λεπτὴ λύπη, γιατὶ ἀπομακρύνθηκε ὁ Κύριος, ἐνῶ ἡ ψυχὴ ποθεῖ νὰ μένει αἰωνίως κοντά Του. Ἡ ψυχὴ ζεῖ τότε μὲ τὸ ὑπόλειμμα τῆς θεωρίας.

Γέροντας Σωφρόνιος τοῦ Ἔσσεξ,  Γέροντας Σιλουανός, σσ. 49-50.

DSCN3232

Advertisements
This entry was posted in Ανάσα ζωής. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s